FANDOM

Bitwa Ten bohater wygrał 28 bitwę na bohaterów!

Alice Lovegood

No Screenshot 2
Kobieta
Postać płci żeńskiej.
Twórca: Revillan
Debiut: Licząc gwiazdy
Wiek: 15 lat
Pochodzenie: Angielsko-francuskie
Miasto rodzinne: Paryż
Data urodzenia: 14 lutego
Rodzice: Ojciec - Tom Lovegood

Matka - Violetta Lovegood

Dalsza rodzina: Candace "Candy" Sparkle - kuzynka
Przyjaciele: Fineasz Flynn, Izabela Garcia-Shapiro
 
Ja was naprawdę nie rozumiem.
- Podsumowanie życia Alice

Alice Lovegood jest piętnastoletnią dziewczyną oraz jedną z drugoplanowych bohaterek serii Licząc gwiazdy. Ze względu na to, że z jej twarzy rzadko schodzi wyraz opanowania i spokoju, wiele ludzi mówi na nią "Pokerlice". Urodziła się w Paryżu i tam mieszkała przez siedem lat. Dopiero później jej tata dostał dobrze płatną pracę w USA, przez co cała rodzina przeprowadziła się do Danville. Alice nigdy nie narzekała, o wiele bardziej woli bowiem Amerykę od Francji. Jej ulubionym kolorem jest niebieski, jej pokój jest niemalże cały w tym kolorze. Przyjaźni się głównie z przeszłym zastępem Ogników, najbardziej z Izabelą. Urodziła się w Walentynki, co nie do końca jej pasuje, bo nigdy nie wie, czy prezent, jaki dostała, był na jej urodziny czy raczej od wielbiciela.

Wygląd

Alice jest niską dziewczyną, wzrostu Fineasza, o pulchnej budowie ciała i niewielkich piersiach. Ma bardzo jasną karnację oraz delikatną skórę, podatną na promienie słoneczne oraz wszelkie uszkodzenia, przez co dziewczyna musi unikać słońca i sytuacji, gdzie może się zranić. Nie posiada co prawda rzadnych blizn czy ran, ale jeśli taka się pojawi, robi wszystko, co może, by ją dokładnie ukryć. Jej twarz jest owalna, a policzki pulchne i rumiane, przez co dokładnie widać, gdy choć odrobinę się zaczerwieni. Widać na niej drobny i zadarty w górę nos oraz wąskie usta, często pomalowane bladą, malinową pomadką. W porównaniu do reszty, oczy dziewczyny są stosunkowo duże. Mają kolor jasnoniebieski i okraszne są krótkimi rzęsami, które często są wydłużane tuszem. Jej długie do pasa, jasnofioletowe włosy są jej ulubionym aspektem wyglądu oraz największym atutem. Alice dba o nie jak o nic innego, dlatego zawsze są uczesane, umyte i pachnące jej ulubionymi perfumami i szamponem.

Alice zawsze stara się być stylowa, a jednocześnie utrzymywać swoje ubranie w pastelowych kolorach, w których wygląda i czuje się najlepiej. Zazwyczaj zakłada nieco za duży, beżowy sweter z różowymi naszywkami, układającymi się w jej imię. Sweter zrobiła dla niej jej ciocia, przez co ma dla niej napawdę dużą wartość. Zakłada również białe ogrodniczki z bardzo krótkimi nogawkami i różowym paskiem z pandą. Na nogach nosi czarne zakolanówki zakończone wizerunkiem kota, a na stopach jasnofioletowe trampki.

Charakter

Alice jest osobą z natury spokojną, ciężko wyprowadzić ją z równowagi. Nawet w najgorszych momentach konfliktu zachowuje kamienną twarz. Odznacza się też niebywałą cierpliwością, potrafi tłumaczyć ludziom jedno zdanie nawet po kilkanaście razy, nie będzie po niej widać, że jest jakkolwiek tym faktem zirytowana. Dziewczyna jest introwertyczką, woli przebywać w towarzystwie książek lub zwierząt, aniżeli ludzi, którzy często wprawiają ją w zakłopotanie, a nawet lęk. Dlatego też nie nadaje się do pracy w grupach. Potrafi współpracować jedynie z najbliższymi jej osobami, w tym wypadku z Izabelą i Ginger. Niestety dla niej, jest również bardzo kochliwa. Jak szybko jest w stanie zakochać się w jednym chłopaku, tak szybko potrafi jej to przejść. Rzadko zdarzy się sytuacja, gdy będzie w kimś zakochana lub zauroczona dłużej niż dwa tygodnie. Nie raz przysporzyła sobie tym wiele problemów. Alice ma także skłonność do panikowania bez powodu. A to zapomniała długopisu z ławki, a to zgubiła kolczyk, a to z jej ubrania wychodzą nitki. Jest to jednak bardziej wewnętrzna panika, aniżeli taka pokazywana ludziom. W życiu kieruje się bardziej intuicją niż chłodną logiką. Wiele rzeczy, które robi, robi naprawdę intuicyjnie, mówiąc zwykle, że "kobieca intuicja nigdy nie zawodzi".

Relacje

Fineasz Flynn

Pierwszy raz spotkali się w drugim semestrze pierwszej klasy gimnazjum, gdzie dosłownie wpadli na siebie na korytarzu. Fineasz podał Alice dłoń oraz pomógł jej pozbierać rozrzucone książki i papiery. Odprowadził ją nawet do jej klasy, uśmiechając się i zagadując wesoło. Wtedy zaczęła ich znajomość. Ponieważ bardzo się wtedy polubili, chłopak miał nadzieję, że trafią do jednej klasy, jednak tak się nie stało - on był w 1b, a ona trafiła do 1a. Wciąż jednak utrzymywali znajomość, która nigdy nie wyszła poza status "przyjaciele". I nawet kiedy Fineasz i jego towarzysze zyskali w szkole dużą popularność, chłopak nie odwrócił się od dziewczyny. To właśnie dzięki niemu dziewczyna spotkała przeszły zastęp ogników, z którymi się zaprzyjaźniła. Oboje lubią przebywać w swoim towarzystwie, często uczą się razem po lekcjach.

Buford Van Stomm

Wiesz, nawet ja nie mogę powiedzieć, co takiego widziałam w nim w gimnazjum. Fakt, ma swoje plusy, ale nie zakryją ani tym bardziej nie wyrównają one jego minusów. Bardzo poważnych minusów.
- Rozmowa Alice i Izabeli w Cenniejsze od złota

Alice przez dłuższy czas była zauroczona Van Stommem. Odkąd tylko się poznali, w drugiej klasie gimnazjum, dziewczyna nieprzerwanie wodzi po nim wzrokiem na korytarzach. Zaimponowała jej jego siła i odwaga, nie bał się przeciwstawić się straszym i silniejszym od niego w obronie przyjaciela ani tym bardziej nie boi się sprzeczać z nauczycielami, choć nie zawsze ma rację. Nie jest to jednak typowa miłość, a bardziej nastoletnie zauroczenie, które trwało nieco dłużej niż powinno. W liceum szybko straciła nim zainteresowanie, gdy trafili do jednej klasy i Alice zobaczyła, że jego intelekt bliski jest zeru. Podczas trwania serii Licząc gwiazdy, Lovegood nie utrzymuje już z nim tak bliskich kontaktów (a raczej bliskich tylko z jej strony, gdyż Buford w ogóle się nią nie interesował) jak kiedyś. Wciąż jednak szanuje te jego askpekty, w których się kiedyś kochała.

Candace "Candy" Sparkle

Izabela Garcia-Shapiro

Umiejętności

Wystąpienia

Licząc gwiazdy

Cytaty

Oddychaj. Oddychaj, na miłość Boską, to jedyne, co ci zostało w tej sytuacji.
- Alice do Ferba w Za duże wymagania

Ciekawostki