FANDOM

Medal Ten bohater otrzymał nagrodę bohatera czerwca w roku 2016.
Bitwa Ten bohater wygrał 49 bitwę na bohaterów!
Życie jest za krótkie, by wiecznie je ryzykować.
- Typowe powiedzenie Murada

Murad Yalabik (drugi wymiar)

Murad i Fatma 2
Murad z starszą siostrą, Fatmą.
Mężczyzna
Postać płci męskiej.
280px-The Resistance logo
Ta postać należy do Ruchu Oporu.
Twórca: EkawekaDxC
Debiut: Apokalipsa
Wiek: Adekwatnie do wieku Fineasza i Ferba.
Pochodzenie: Tureckie
Miasto rodzinne: Ankara
Data urodzenia: 31.12.1998
Rodzice: Okan Yalabik
Filiz Yalabik
Rodzeństwo: Mahmud Yalabik (starszy brat)
Fatma Yalabik (starsza siostra)
Przyjaciele: Fineasz Flynn
Ferb Fletcher
Zwierzęta: Władca Świata (kot)
Murady
Murad (z lewej) z swoim odpowiednikiem z pierwszego wymiaru

Murad Yalabik - narodzony 31.12. 1998 roku w Ankarze. Mimo iż urodził się w czasach wojny, nigdy nie musiał martwić się o własne życie. Jego rodzice byli w dobrych kontaktach z ówczesnym dyktatorem, dzięki czemu rodzina Yalabik nigdy nie mogła skarżyć się na głód czy niewygodę. Chłopiec dorastał w domu pełnym miłości, jednak ani ojciec, ani matka nigdy nie uświadomili mu tego kim jest. Podczas gdy jego odpowiednik z pierwszego wymiaru chlubi się swym pochodzeniem, tak ten ledwie potrafił mówić w swym rodzimym języku. Od małego bowiem uczony był arabskiego.

W wieku czterech lat sytuacja w Turcji uległa gwałtownej zmianie. Rodzina Yalabik zmuszona była wyemigrować do okręgów trzech stanów w którym panował pokój. Mimo to, matka bała się o najmłodszego syna. Nie pozwalała mu wychodzić na zewnątrz, uczyła go w domu. Murad nigdy nie oswoił się z rówieśnikami, dlatego też zamknął się w sobie, bojąc się wszystkiego.

Historia

Murad urodził się 31.12.1998 roku w stolicy Turcji, Ankarze jako najmłodszy syn Okana i Filiz Yalabików. Mimo toczącej się wojny nie mógł narzekać na brak wygód. Jego rodzice byli w dobrych kontaktach z obecnym dyktatorem, dzięki czemu nie dotknęła ich chociażby klęska głodu. Chłopiec dorastał w ciepłej atmosferze. Rodzice jednak nie zadbali o jego dumę narodową. Wprost przeciwnie! Podstawowe tureckie wzroty typu; "Dzień dobry", czy "Proszę" znał od starszego brata. Matka i ojciec chcieli wychować go na poddanego dyktatorowi, na skutek czego jego pierwszym językiem stał się arabski. 

Gdy skończył cztery lata, sytuacja w Turcji pogorszyła się. Nowy dyktator nie był przychylny rodzinie Yalabik. Zrospaczona Filiz obawiająca się o życie swoich dzieci, zwróciła się z pomocą do "królowej matki", a w tym przypadku rodzicielki władcy, a zarazem żony poprzedniego dyktatora. Jako iż obie były w dobrych kontaktach, kobieta wstawiła się za nimi u syna. Mimo, iż ten uległ jej prośbom, kobieta poleciła przyjaciółce, by na wszelki wypadek wyemigrowali z kraju. Załatwiła im mieszkanie w Danville, gdzie nie będą musieli się o nic martwić. Do czasu...

Starszy brat Murada, Mahmud, w przeciwieństwie do rodziców wykazywał wolę walki ku wolności ojczyzny. Wbrew wszystkiemu został w kraju i tam walczył w szeregach Armii Tureckiej. Chłopcy już nigdy więcej się nie spotkali.

W Danville, 2002 roku panował pokój. Mimo to, Filiz wolała trzymać swoje dzieci zdala od świata zewnętrznego. W szczególności chroniła Murada, któremu nie pozwoliła wychodzić na zewnątrz. Chłopiec pobierał nauczanie w domu. Szybko wchłaniał wiedzę, stała się dla niego alternatywą zabawy, jakkolwiek dziwnie by to brzmiało. Jedynym przedmiotem który sprawiał mu przedmiot, była chemia. Wyjątkowo dobrze radził sobie z muzyką. Szybko przyswajał nuty. Jego ulubionym instrumentem stały się skrzypce. Gra na nich szybko stała się jego hobbym. 

Spokój przerwał jednak przejęcie władzy przez Heinza Dundersztyca w 2005 roku. Danville stało się zniewolonym miastem, a on sam, niewolnikiem. Nie był jednak tego świadomy, jako iż "wolność" była dla niego pojęciem względnym. Jedyną różnicą było to, że rodzice wychodzili do pracy w Dunderbizonach i wracali nieco później.

Jego życie zmieniło się diamentralnie, gdy pewnego letniego dnia, wyglądając przez okno, dostrzegł grupkę równieśników, pod którymi zapada się podłoga. Ciekawość wzięła w górę nad rozsądkiem, oraz kategorycznymi zakazami matki. Wymknął się z domu, po czym zbliżył do miejsca, które wcześniej obserwował zza szyby. Po chwili spotkał go ten sam los, co sąsiadów.

Nowym przybyszem szybko zainteresował się Zastęp Ogników, szczególnie Katie. Blondynka biorąc go za szpiega, gotowa była zabić. Dopiero solidne argumenty Milly ostatecznie przekonały ją, by oszczędzić Yalabika. Warunek był jeden. Nie mógł opuścić siedziby, aż do zakończenia wojny. Choć niechętnie, zgodził się. Otrzymał tytuł asystenta Dr. Baljeet'a, mundór, a nawet książeczkę wojskową. Po złożeniu oficjalnej przysięgi przed Fretką, mógł nazwać się żołnierzem.

Podczas wielkiej bitwy robotów, lub, jak ją niektórzy nazywają, buntu robotów, nie odegrał większej wagi. Został w siedzibie razem z Katie, gdzie przyjmowali ciężko rannych. To właśnie wtedy pomiędzy nimi narodziła się specyficzna więź. Pod wpływem nudy i chorobliwej chęci zabicia czash, Murad opowiedział jej swoją historię. Katie była bardzo zaskoczona, oraz zawiedziona faktem, że nawet nie próbował walczyć o swoją ojczyznę.

Po wojnie Murad zaczął prowadzić normalne życie. Uczęśzczał do liceum ogólnokształcącego w którym zaprzyjaźnił się z Fineaszem, Ferbem, Izabelą, Bufordem i Baljeet'em.

Wygląd

Murad po ojcu odziedziczył wysoki wzrost, oraz brązowe oczy. Po matce zaś ma jasno brązowe włosy, ścięte na krótko, oraz delikatną opaleniznę. W skutek unikania aparatu na zęby w młodości, teraz ma lekko skrzywione przednie zęby. 

Chłopak ubiera zazwyczaj białą koszulę, na którą wkłada szarą kamizelkę, oraz granatowy garnitór, którego zazwyczaj nie zapina. Często dobiera do tego czarny, lub fioletowy krawat. Zakłada do tego czarne spodnie, oraz eleganckie buty, o tym samym koloże.

Po wstąpieniu do RO, zaczął ubierać się "luźniej". Biała koszulka i szara kamizelka ustąpiły miejsca czarnej koszulce z czaszką na środku. Garnitur nie został zdjęty, jednak stracił wiele guzików. Z czasem nabył wiele plam, które nie możliwe było doprać. Gdy Dundersztyc został obalony, Yalabik pozbył się garnituru.

W wieku 16 lat, Murad ubierał się jak typowy nastolatek. Polubił noszenie szarej koszuli z literą na środku. Do tego ubierał granatowe jeasny, oraz czarne trampki. Jego włosy urosły do podbródka. Yalabik nabrał też większej opalenizny, dzięki częstemu przebywaniu na słońcu.

Osobowość

Murad z natury jest zamkniętym w sobie, nieśmiałym chłopakiem. Odzywa się jedynie, gdy jest czegoś całkowicie pewny. Dzięki wyjątkowej inteligencji potrafi poradzić sobie w najtrudniejszej sytuacji. Dowodzi tego sytuacja, gdy niepożądanie znajduje się w siedzibie RO. Niestety zaradność skutecznie zakrywa tchórzostwo. Przez wychowanie w izolacji od świata zewnętrznego, boi się odezwać pierwszy do ludzi, stawić czoła zagrożeniu, czy chociażby walczyć o swoje racje. Wynagradza mu to spryt oraz, mimo wszystko, pozytywne nastawienie do świata. Głęboko wierzy w to, że w rzeczywistości nie każdy człowiek jest zły i każdemu należy dać szanse. Tak jak jego pierwszowymiarowy odpowiednik, posiada talent do marketingu. Potrafi sprzedać każdy produkt osobie, która wcale go nie potrzebuje.

Rodzina

Okan Yalabik

Filiz Yalabik

Mahmud Yalabik

Fatma Yalabik

Murad Yalabik

Okan Yalabik (ojciec)

Z wykstałcenia ekonomik. Urodzony w Ankarze jako pierwszy i jedyny syn Mehmeda i Selmy Yalabik. Swoją żonę spotkał na pierwszym roku studiów. Ślub odbył się, gdy skończył 24 lata. W tym samym roku urodził im się pierwszy syn, Mahmud. Po latach narodziły się jego kolejne dzieci; Fatma i Murad. Plany szczęśliwej rodziny pokrzyżowała wojna domowa w jego kraju, Turcji. Wykrzekł się wtedy swojego pochodzenia. Próbował wychować dzieci w arabskiej atmosferze, jednak nie udało mu się przekonać najstarszego syna, Mahmuda. Po wyjeździe do USA mocno przeżył decyzję swojego dziecka o pozostaniu w ojczyźnie. Po przejęciu władzy przez Dundersztyca zatrudnił się jako prywatny kierowca jego żony, Charlene. 

Murad bardzo kocha ojca, jednocześnie nie rozumiejąc jego obsesyjnej manii na punkcie zakazu wychodzenia z domu. Przez długi czas był posłuszny jego słowom, jednak nie czuł wyrzutów sumienia przy pierwszym złamaniu jego reguł. Po obaleniu Dundersztyca młody Yalabik zapragnął złapać lepszy kontakt z ojcem. Od tego czasu mężczyźni są ze sobą bardzo blisko.

Filiz Yalabik (matka)

Z wykształcenia ekonomik. Urodzona w Ankarze jako trzecia córka Halita i Meryem Uzerli. Wychowywała się w dużej rodzinie, przez co jest bardzo zżyta nie tylko z rodzeństwem, ale i z kuzynami. Swojego męża poznała na pierwszym roku studiów. Ślub odbył się, gdy miała 24 lata. Jeszcze w tym samym roku urodziła pierwszego syna, Mahmuda. Po kilku latach powiła kolejne dzieci: Fatmę i Murada. Beztroskie na pozór życie przerwała wojna domowa w Turcji. Dzięki pomocy kuzyna zamieszkiwującego Danville, przeprowadziła się wraz z rodziną do okręgu trzech stanów. Bardzo przeżyła decyzję najstarszego syna o pozostaniu w ojczyźnie. Po kilkuset próbach przekoania go, w końcu odpuściła, ale do końca umierała z troski o niego. Młodsze dzieci otoczyła szczególną opieką, co z biegiem czasu przerodziło się w obsesję. Zakazała im wychodzenia z domu, gdy władzę przejął Dundersztyc. Znalazła pracę jako księgowa w firmie zależącej do dyktatora. 

Murad bardzo kocha matkę, przez długi czas był posłuszny jej słowom. Nie czuł większych wyrzutów sumienia, gdy złamał najważniejszy zakaz. Po obaleniu Dundersztyca kobieta zmieniła do niego podejście. Dostrzegła w nim mężczyznę, którego nie wolno ograniczać. Była z niego dumna.

Fatma Yalabik (starsza siostra)

Czyli oficjalnie stałeś się żołnierzem? Nie ciesz się, bo jeszcze nic nie wygrałeś. Wprost przeciwnie, dopiero teraz musisz pokazać na co cię stać.
- Fatma do Murada gdy dowiedziała się o jego służbie wojskowej.

 Urodzona 1996 roku jako jedyna córka Okana i Filiz Yalabik i młodsza siostra Mahmuda. Pierwsze 6 lat spędziła w rodzinnej Turcji, jednak sytuacja polityczna zmusiła jej rodzinę do wyemigrowania do USA. Nie znane są jej dalsze losy. Wiadomo jedynie, że w wieku 11 lat dołączyła do RO, gdzie służyła bezpośrednio Fretce. Miała swój własny zastęp składający się między innymi z Loren, Sophii, Hermiony i Amy. Zaczęła rywalizować z Izabelą o pozycję w Organizacji, ale nigdy nie zapomniała o jej prawdziwym celu. Po obaleniu Dundersztyca postanowiła zacząć żyć jak typowa nastolatka. W dalszym ciągu przechowywała jednak broń w swoim pokoju.

Choć tego nie okazuje, Murad bardzo kocha swoją siostrę. Ciekawiło go gdzie tak często znika, jednak nigdy nie podjął się próby śledzenia jej. Gdy i on znalazł się w siedzibie Ruchu Oporu bardzo chciał należeć do jej oddziału, jednak został przydzielony do grupy Izabelli. To właśnie Fatma opowiedziała mu o ich starszym bracie, którego Murad widział ostatni raz w wieku trzech lat.

Mahmud Yalabik

Urodzony 1990 roku jako najstarszy syn Okana i Filiz Yalabik. Jako jedyny z rodziny pozostał w kraju podczas wojny domowej, gdzie czynnie służył w wojsku. Wiele razy walczył na froncie, jego oczy widziały śmierci wrogów i przyjaciół. Znacznie wpłynęło to na jego psychikę. Nawet po zakończeniu wojny, panicznie bał się odgłosów wybuchów. Negatywnie reagował na chociażby rozmowę o przeszłości. Jego pierwszą miłością była turczynka o polskich korzeniach, Ismina Ergenc, którą ostatecznie poślubił. 

Murad ledwie pamięta brata. Po raz ostatni widział go, gdy miał zaledwie trzy latka. Z opowieści Fatmy stworzył wizerunek wspaniałego żołnierza, przed którym trzęsą się góry. Sam Mahmud nie podjął próby odzyskania kontaktu z młodszym bratem.

Relacje

Fineasz Flynn (drugi wymiar)

Murad początkowo znał Fineasza jedynie jako "chłopak z sąsiedztwa". Podobnie jak on, nie wychodził z domu prawie wcale. Chłopcy, choć ciekawi wzajemnego towarzystwa, bali się wyjść na zewnątrz, by poznać się bliżej. Ich relacje polepszyły się dopiero wraz z dołączeniem Yalabika do RO. Obaj szybko znaleźli wspólny język. Dopiero oswajali się z nowym miejscem, oraz walką. Pomagali sobie nawzajem, z początku z lekkim dystansem, jednak z biegiem czasu przełamali bariery. Flynn szybciej nabrał pewności siebie, czym starał się zarazić przyjaciela. Mimo oporów Turka, w końcu udało się. Od tego momentu ramię w ramię wolczą o wolność swojego kraju. Jeden za drugiego byłby w stanie oddać życie.

Izabela Garcia-Shapiro (drugi wymiar)

Murad służył w oddziale Izabeli. Był dla niego bardzo wymagająca, zmuszała do dodatkowych treningów, nie szczędziła złośliwych uwag. Przez to uważał ją za despotyczną szefową bez serca. Znienawidził ją całym sercem, myśląc że ta to odwzajemnia. Izabela natomiast starała się wydobyć z niego odważnego wojownika, który nie boi się wyzwań. Murad przekonał się o tym dopiero w przed dzień bitwy robotów, gdy dowódczyni przy wszystkich doceniła go, chwaląc przy wszystkich. Po zakończeniu wojny zaczęli traktować się jak dobrych przyjaciół, ale nigdy nie połączyło ich nic więcej. To właśnie Murad zoorganizował jej randkę z Ferbem, za co Iza była mu wdzięczna do końca życia.

Django Brown (drugi wymiar)

Murad poznał Djanga, gdy dołączył do Ruchu Oporu. Z początku traktował go obojętnie, jednak z biegiem czasu zobaczył w nim dobego przyjaciela. Yalabik docenia jego upór i odwagę, czego potajemnie mu zazdrości. Django natomiast widzi w nim potencjał na dobrego wojownika. Ze wszystkich sił starał się pomóc mu stanąć na własnych nogach. Często usprawiedliwał jego niepowodzenia przed Fretką, czy Izabelą, gdy te miały serdecznie dość jego obecności.

Umiejętności i zainteresowania

Gra na skrzypcach

Na skutek nudy Murad zgłębiał wiele tajników wiedzy, jednak szczególną uwagę zwrócił na książce poświęconą grze na skrzypcach. Bardzo szybko pojął podstawowe zasady gry, a gdy otrzymał intrument na urodziny, mógł wykorzystać swoją wiedzę w praktyce. Początkowo nie szło mu zbyt dobrze, lecz z biegiem czasu doskonalił swój talent. Obecnie może się pochwalić tą umiejętnością wśród równieśników, a nawet występować w lokalach za pieniądze.

Literatura

Nie mając dostępu do internetu, czy telewizji jego jedynym oknem na świat były książki. Czytał prawie wszystkie gatunki, poza romansami. Szczególnie zainteresowały go science-fiction. To właśnie dzięki tym książkom zamarzył o locie na księżyc.

Inne ifnormacje

  • Ma kota o imieniu Pan Świata. Jest to puszysty kot o białym futrze. Zazwyczaj widoczny jest podczas snu, lub w czasie karmienia.
  • Panicznie boi się igieł.
  • Zawsze chciał wylecieć w kosmos, wylądować na księżycu i zostawić tam swoje zdjęcie.
  • Jako jeden z nielicznych potrafi grać na skrzypcach.
  • Zna język arabski.
  • Uważa, że wyznanie miłosne w języku niemieckim brzmi jak rozkaz rozstrzelania.
  • Nie potrafi śpiewać.
  • Ubzdurał sobie, że Milly jest w nim zakochana. W rzeczywistośi traktuje go jak małe dziecko, którym trzeba się opiekować.
  • Na drugie imię ma Osman.
  • Po wojnie zapisał się na kółku teatralne razem z Izabelą i Katie.

Galeria

Murad i Fatma 2
Aby zobaczyć całą galerię, kliknij tutaj.

Wystąpienia

Elektryczność

Więcej z Fandomu

Losowa wiki