FANDOM

Ta strona nie została jeszcze w pełni skończona i nie przestrzega zasad regulaminu. Autor tej strony prosi jednak o nieusuwanie jej, gdyż w najbliższym czasie zamierza ją rozbudować.
Samatha Founder

No Screenshot 2.png
Kobieta.png
Postać płci żeńskiej.
Twórca: Użytkownik: LadyMangle87
Debiut: Historie zza płotu/Odcinek 1
Wiek: 13 lat
Pochodzenie: Amerykańskie
Miasto rodzinne: Danville
Data urodzenia: 16 maja 2001 roku
Rodzice: Cornelia i Thomas Founder
Rodzeństwo: Brak
Dalsza rodzina: Buford Van Stomm (dalszy kuzyn)
Przyjaciele: Ferb Fletcher, Baljeet Tjinder, Buford Van Stomm, Trixie Haller, Luke Jackson
Zwierzęta: Papuga Nimfa imieniem Carmel.
Pha, ten rudzielec nie wejdzie mi na piętę. Dziś jest mój czas, Flynn, a ty nawet nie próbuj tego zepsuć...
- Sam mówiąca do Buforda i Carmel.

Theme - Vanilla Ninja - Dangerzone

Samatha (nazwana Sam, Rudą lub Liszką) Founder to trzynastoletnia dziewczyna, która urodziła się i mieszka w Danville. Nie przepada za Fineaszem, zresztą z wzajemnością, mimo tego, że przyjaciele rudzielca (nie licząc Izy, to przyjaciółka) lubią ją i się z nią kumplują. Samatha bardzo dobrze jeździ na deskorolce i walczy stylem karate. Trenuje również kung-fu i taekwondo, przez co potrafi nieźle przywalić. Posiada również znakomite umiejętności techniczne, przez co stworzyła m. in syntezator mowy dla swojej papugi, Carmel. Posiada styl typowej skaterki/luzaczki, która nie dba o swój wygląd. Ma swoją ulubioną deskę, którą nazwała "Złoty Błysk", ze względu na jej złoty kolor oraz wizerunek pioruna, który na niej widnieje. Nie rozumie pojęć typu "fashionista", "glamour" czy "passe" (ja zresztą też nie).

Wygląd

Sam to dziewczyna o wzroście Fineasza. Ma rude włosy z cienkimi ciemnoblond pasemkami, które sięgają jej do połowy pleców. Zawsze ma je proste, czasem tylko wiąże je w niski kucyk. Zwykle przykrywa je brązowa czapka z daszkiem, którą nosi daszkiem do tyłu lub na bok. Ma grzywkę "gimbuskę", która często opada jej na twarz. Jej oczy mają kolor mieszany - ni to brązowy, ni to szary, ale przyjmuje się, że są brązowoszare. Jej usta prawie zawsze ułożone są w sprytny uśmieszek. Sam zwykle nosi pomarańczowy T-Shirt o dwa rozmiary na nią za duży, na niego brązową bluzę jak dres spod Biedronki. Czasem nosi brązowe dresy, a czasem zwykłe, jasne jeansy w opłakanym stanie. Na nogach ma czarne trampki, bardzo często rozwiązane.

Charakter

Podstawową cechą Sam jest jej niesamowita przebiegłość. Potrafi szybko wymyślić skuteczne kłamstwo, wymówkę lub opracować dobrą strategię. Szybko oceni, czy dana osoba kłamie, czy nie, gdyż "kłamca kłamcy nie okłamie" - to znaczy, że Sam łatwo wykryje kłamstwo, ponieważ sama potrafi bardzo dobrze kłamać. Liszka posiada również niesamowitą, jak na jej wiek, umiejętność dedukcji i orientacji w sytuacji. Potrafi szybko i logicznie łączyć fakty, wysuwać wnioski i na ich podstawie oceniać sytuację. Dziewczyna jest bardzo krnąbrna i uparta, zawsze stawia na swoim. Gdy postawi sobie jakiś cel, zawsze dąży do tego, by został spełniony, niezależnie od konsekwencji i przeciwności. Jedną z jej wad jest również złośliwość. Bardzo lubi dogadywać Fineaszowi i wszczynać bójki lub kłótnie, dla samej tylko przyjemności. Lubi kwestionować umiejętności swego rywala, mimo, iż w pełni zdaje sobie sprawę z ich wysokiego poziomu. Często rzuca mu niepochlebne komentarze typu "wielkogłowy", "ruda wiewióra" czy "czerwony łeb". Sam jest również agresywną osobą, która większość problemów rozwiązuje siłą fizyczną. Zawsze jest chętna do bójek, w których zwykle wygrywa. Mimo wszystko Samatha potrafi okazać odrobinę dobroci, gdy zajdzie taka potrzeba. Idealnym przykładem na "dobroć" Liszki jest fakt, że uratowała Carmel, która miała złamane skrzydło i przyjęła ją jako zwierzątko domowe. Choć kłóci się to z jej przebiegłością, Sam zawsze gra fair, a najważniejszy dla niej jest honor. Wie, kiedy odejść z pola bitwy, wie, jak przegrać, ale zachować dobrą twarz, lecz potem zawsze wraca po rewanż. Jedną z jej cech, które przeważają nad resztą, jest jej dociekliwość. Sam jest bardzo ciekawa świata i musi wiedzieć o każdej osobie nawet największe brudy na jej temat.

Relacje

Fineasz Flynn

Hej, Wiewióra! Jak idzie budowanie twojego domku z kart? Mam nadzieję, że wiatr go zdmuchnie czym prędzej!
- Samatha w "odwiedzinach" u Fineasza podczas budowy

Jak zostało napomniane wcześniej, Sam jest rywalką Fineasza. Nie ma o nim dobrego zdania, zresztą z wzajemnością. Bardzo lubi dogadywać Fineaszowi i wszczynać bójki lub kłótnie, dla samej tylko przyjemności. Lubi kwestionować umiejętności swego rywala, mimo, iż w pełni zdaje sobie sprawę z ich wysokiego poziomu. Często rzuca mu niepochlebne komentarze typu "wielkogłowy", "ruda wiewióra" czy "czerwony łeb". Zwykle przychodzi do jego ogródka tylko po to, by postać i powyśmiewać go. Dobrze wie, że Fineasz jest dość nieobliczalny, gdy się zdenerwuje, jednak lubi to wykorzystywać na tylko sobie znany sposób. Dziwnym jest, iż ona zna lepiej psychikę swego rywala niż jego brat. Gdy współpracują, a zdarza się to nadzwyczaj rzadko, tworzą całkiem dobry i zgrany duet, jednak najczęściej trwa to bardzo krótko, a potem wraca wzajemna niechęć. Dla tej dwójki nie ma dnia, jeśli sobie nie nawrzucają. Jej ulubionym sposobem na załażenie za skórę swemu rywalowi jest wykorzystywanie jego największego sekretu, a zarazem największej słabości.

Ferb Fletcher

Ferb, tak w ogóle to czemu tak mało mówisz..? Boisz się czegoś czy po prostu nie masz nic do powiedzenia?
- Samatha Holmes w akcji

Mimo tego, że Sam ma nie najlepsze relacje z przybranym bratem chłopaka, to Ferb ma o Sam dobre zdanie. Bardzo ją szanuje, za to, że jest na tyle silna, by owinąć sonie Buforda wokół palca i mieć go na każde zawołanie. Ma do niej duży respekt za jej twardą osobowość i rygorystyczny styl życia. Również Samatha ma o nim pozytywną opinię. Intryguje ją fakt, iż tak mało jest wiadomo o chłopaku. Mimo, że nie do końca zdaje sobie z tego sprawę, chce odkryć wszystkie tajemnice Ferba. Zielonowłosemu Liszka podobała się od początku, lecz widział w niej raczej ładną dziewczynę, a nie obiekt zainteresowań. Do czasu. Z czasem Ferb zaczyna się w niej zakochiwać, choć nieświadomie.

Izabela Garcia-Shapiro

Barbie, Barbie, Barbie! Laleczko, gdzie twój zniewieściały Ken, ha?
- Samatha drwi sobie z zakochania Izabeli względem Fineasza

Przez pewien czas Izabela była Rudej obojętna, jednak gdy ta usłyszała o tym, że Iza buja się w Fineaszu, zaczęła się z tego podśmiewać i drwić. Lubiła ich porównywać do Barbie i Kena. Mówiąc o ich, jeszcze nieistniejącym, związku często używała zwrotu "Wciąż gorsza historia miłosna niż Zmierzch".

Baljeet Tjinder

Buford Van Stomm

Trixie Hallet

Luke Jackson

Umiejętności

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki