FANDOM

Medal Ten bohater otrzymał nagrodę bohatera stycznia w roku 2015.
Thomas Ross

No Screenshot 2
Mężczyzna
Postać płci męskiej.
Twórca: Martiz2000
Wiek: 12 lat (Fineasz i Ferb - Czas Judy)

13 lat (Przygoda w Czwartym Wymiarze)

Pochodzenie: Amerykańskie
Miasto rodzinne: Danville
Data urodzenia: 23 września 2001r.
Rodzeństwo: Mark Ross
Przyjaciele: Katie, Greta, Irving
Thomas "Tommy" Ross - jest przewrażliwionym młodszym bratem Marka Rossa. Urodził się 23 września. Przesadnie dba o bezpieczeństwo i zasady, czym denerwuje innych ludzi. Od urodzenia mieszka w Danville. Chodzi do jednej klasy z Fineaszem i Ferbem. Wielu ludzi mówi na niego Tommy, mimo, że on prosił ich, aby tego nie robili.

Wygląd

Ogólnie

Tommy jest mniej więcej wzrostu Ferba (dwunastoletniego). Ma w miarę krótkie, zawsze "przyklepane" blond włosy i piwne oczy.

Ubiór

Tommy zazwyczaj ubiera się w kraciaste koszule (lub w paski). Zimą często nosi swetry. Latem zakłada najczęściej luźne koszulki z krótkim rękawem. Nosi również niebieskie jeansy, chociaż w pewnym momencie stwierdził, że może się o nie potknąć i wybić zęby, dlatego przez całe wakacje (2010r.) nosił krótkie spodenki. Ma okulary w czarnej oprawce.

Charakter

Dbanie o bezpieczeństwo.

Thomas jest przewrażliwionym chłopcem, który w prawie wszystkim widzi zagrożenie. Często narzuca innym przesadne środki bezpieczeństwa, czym denerwuje innych ludzi. Nie lubi niebezpieczeństwa, często stara się nie wychodzić z domu. Stara się spotkać z burmistrzem Rogerem Dundersztycem, aby przekonać go do zaostrzenia przepisów drogowych, jednak ten trochę o nim słyszał i stara się nie doprowadzić do spotkania.

Histeryzowanie

Tommy często histeryzuje i nawet z małych problemów robi poważne przeszkody. Trudno go od tego powstrzymać, ponieważ to leży w jego naturze.

Narzekanie

Tommy często narzeka i marudzi, gdy coś nie idzie po jego myśli. Wtedy wszystko widzi w czarnych barwach i denerwuje wszystkich ludzi znajdujących się w jego otoczeniu. Najczęściej w takich momentach dostaje po głowie od Mary.

Hipokryzja

Tommy cały czas mówi, że dzieci do 18 roku życia nie powinny swobodnie korzystać z internetu, bo mogą robić niebezpieczne rzeczy, jednak przez większość dnia robi to, czego innym zabrania. To jest jeden z przykładów jego hipokryzji. Często mówi jedno, a robi coś zupełnie innego. Gdy ktoś zwraca na to uwagę, zaczyna wymieniać przykłady niebezpiecznych zachowań, jakich się dopuściła ta osoba. Często nazywa Izabelę hipokrytą, jednak szybko jego chęć narzekania na innych zostaje ostudzona przez dziewczyny z Zastępu Ogników.

Empatia i współczucie

Mimo tego, co często mówią jego znajomi, Thomas potrafi wczuć się w czyjąś sytuację w takim stopniu, jakby dotyczyła ona właśnie jego. Przykładem osoby, której często pomaga w taki sposób jest Gitty, która ma wiele problemów i zmartwień. Thomas zazwyczaj stara się jej jakoś pomóc lub przynajmniej ją rozweselić.

Umiejętności

Korzystanie z komputera

Dzięki siedzeniu w domu, Tommy miał sporo czasu, aby nauczyć się bardziej zaawansowanej obsługi komputera, dzięki czemu szybciej rozwiązuje wszystkie problemy związane ze sprzętem. W swoim prywatnym komputerze ma listę zagrożeń i osoby, które trzeba przekonać do "uspokojenia się" i przestrzegania tych zasad np. noszenia elementów odblaskowych po godzinie siedemnastej i skrócenia spodni o dziesięć centymetrów, aby przypadkiem się o nie nie zaczepić. Co trzy miesiące samodzielnie formatuje komputer, aby "wyeliminować zagrożenia", które mogły się na nim pojawić.

Odwracanie uwagi

Thomas doskonale nadaje się do odwracania uwagi. Gdy ze swoją grupą ma kłopoty i ktoś nie może zauważyć, że ktoś np. wykrada piłki ze schowka w szkole, podchodzi do osoby znajdującej się w pobliżu i zajmuje ją rozmową lub histeryzuje. Nie wiadomo dlaczego, wiele ludzi przestaje zauważać to, co się wokół nich dzieje, gdy Tommy próbuje odwrócić ich uwagę.

Relacje

Katie

Thomas i Katie są przyjaciółmi od przedszkola. Mimo, że dziewczynę denerwują niektóre zachowania chłopca, potrafią się dogadać. Dzięki Katie, Tommy zaczął częściej wychodzić na podwórko i nawet czasami ogląda wynalazki Fineasza i Ferba, chociaż wtedy robi im wykład na temat bezpieczeństwa i zachowania na terenie budowy, co nie podoba się za bardzo chłopcom, jednak ci starają mu się tego nie wypominać.

Greta

Thomas i Greta są przyjaciółmi. Tommy jest jedną z niewielu osób, które nie próbują zrobić z Grety odważniejszej osoby, za co dziewczyna jest mu wdzięczna. Grety zazwyczaj nie denerwują dziwactwa chłopca, jednak, gdy się tak dzieje, nie mówi mu o tym, ponieważ nie chce zranić jego uczuć. Przez jakiś czas chodzili ze sobą, jednak Tommy przeczytał w gazecie artykuł, że panuje epidemia grypy, przez co szybko zerwał z Gretą i nie wychodził przez kilka dni z domu. Po tym incydencie chciał wrócić do dziewczyny, jednak ona stwierdziła, że raczej im się nie ułoży. Mimo wszystko dalej są przyjaciółmi, chociaż Tommy przez jakiś czas był obrażony na brązowowłosą dziewczynę.

Mark Ross

Tommy nie lubi swojego brata. Uważa go za wariata igrającego ze śmiercią. Zawsze stara się go jakoś zdenerwować, jednak mu się to nie udaje. Nienawidzi żartów, które robi mu Mark np. włożenia pod jego łóżko jednego z wynalazków Fineasza i Ferba (domowy wytwarzacz potworów spod łóżka). Marka bawią reakcje Tommy'ego, dlatego nie ma zamiaru przestać robić psikusów. Mark jest jedną z osób, które nazywają Thomasa "Tommy".

Sophie Willis

Stosunek Sophie do Tommy'ego

Sophie naprawdę nie lubi chłopaka. Dziewczyna stara się nie przebywać z nim w jednym pomieszczeniu i jest zdenerwowana, kiedy dowiaduje się, że coraz częściej przychodzi do Fineasza i Ferba. W pewnym momencie zaczęła go darzyć większą niechęcią niż Irvinga. Przekonuje innych ludzi, że jest "hipokrytą, który przesadnie dba o bezpieczeństwo i jest po prostu głupi i irytujący". Czasami przyłącza się do żartów, które robi mu Mark. Gdy Tommy się nabierze, Sophie czuje olbrzymią satysfakcję. Prawie nigdy nie mówi na niego "Tommy".

Stosunek Thomasa do Sophie

Thomas również nie lubi Sophie. Uważa ją za nadpobudliwą idiotkę. Początkowo próbował jej dopiec, mówiąc o niej złe rzeczy, jednak za trzecim razem Sophie po prostu rzuciła się na niego i Fineasz oraz Ferb musieli ją od niego odciągać. Po tym wydarzeniu zazwyczaj stara się jej schodzić z drogi, chociaż czasami nie wytrzymuje. Thomas uważa, że Sophie jest niebezpieczna dla otoczenia i powinno się ją gdzieś zamknąć. Irytuje go fakt, że czasami Sophie sprzymierza się z jego bratem, by mu dopiec.

Irving Du Bois

Chłopców połączyła wspólna niechęć do Sophie Willis. Thomas wreszcie miał osobę do narzekania, która mu nie da po głowie, jeśli przesadzi. Stara się trzymać niedaleko Irvinga, w razie, jakby spotkali Sophie. Chce mieć nad nią przewagę liczebną. Irvingowi również pasuje sytuacja, że ma kolegę, który też uważa, że Sophie jest nadpobudliwą idiotką.

Serie, w których występuje

Ciekawostki

  • Nigdy nie wyjechał za granicę Okręgu Trzech Stanów.
  • W wieku 10 lat prawie dostał zawału, gdy zauważył, że na jego komputerze jest wirus.
  • Jego ulubiony kolor to żółty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki